Czasami właściciel pojazdu będzie mógł liczyć również na skrupulatną diagnostykę.

Nowe silniki benzynowe mają w swoim układzie zamontowany tzw. filtr cząstek stałych. Na czym polega dokładnie jego praca? Mówiąc najprościej na tym, aby wydostające się z silnika wszelkiego typu spaliny zostały odpowiednio oczyszczone z cząsteczek sadzy, czyli niespalonego węgla. Jego konstrukcja oraz zasada działania jest w miarę intuicyjna, nie zmienia to natomiast faktu, iż detal ten wymaga regularnego czyszczenia oraz odpowiedniej regeneracji.

Z całą pewnością nie wykona tego sam właściciel samochodu, gdyż regeneracja DPF (DPF jest to skrót od gasoline particulate filter) wykonana może być jedynie w profesjonalnym punkcie. Powinno się przy tym znaleźć taki, który zajmuje się takimi usługami już od dłuższego czasu i stosuje takie technologie, które zdołają przywrócić prawie 100 % sprawności zapchanego i zanieczyszczonego filtra.

Zazwyczaj przeprowadzane jet to w taki sposób, że nie musimy w takim punkcie pozostawić całego pojazdu — wystarczy sam wyżej wspomniany detal, a jego odbiór następuje za kilka dni. Porządni fachowcy prócz oczyszczania (szczegółowego przetkania wszelkich kanalików) przeprowadzą wspomnianą wcześniej regenerację, czyli odbudowę galwanicznej powłoki. Zazwyczaj na taką usługę jest zresztą udzielana gwarancja, przynajmniej tak być powinno. Czasem posiadacz auta będzie mógł liczyć też na skrupulatną diagnostykę, a więc szczegółowe badania które pokażą, jakie są przyczyny zanieczyszczeń takiego filtra i jak można tego typu proces opóźnić.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *